Kurier - poradnik

Kurier, czy poczta? Poznaj dziesięć powodów, dla których kurier to lepsze rozwiązanie

Lipiec 5 2017

kurier czy poczta

Tak w przypadku branży przesyłek pocztowych, jak i kurierskich, możemy dziś mówić o dynamicznym rozwoju. Nic więc dziwnego, że nie tylko poczta, ale i kurierzy mają swoich zwolenników. Dość charakterystyczna jest jednak tendencja wybierania przez klientów właśnie firm kurierskich, a nie tych, które oferują nam przesyłki pocztowe. Z czego ona wynika? Przyczyn jest wiele, jedną z najważniejszych wydaje się jednak być szybka dostawa.

To właśnie przesyłki kurierskie w przeważającej większości trafiają do nas zdecydowanie szybciej niż ich pocztowe odpowiedniki, choć nie oznacza to wcale, że poczta nie dostrzega tego problemu i nie podejmuje wysiłków mających na celu walkę z nimi. Nie bez znaczenia jest również to, że właśnie firmy kurierskie zapewniają nam większe bezpieczeństwo. Mogłoby się wydawać, że powinno być ono domeną Poczty Polskiej, statystyki są jednak nieubłagane, a z nich wynika to, że do zagubienia lub zniszczenia przesyłki dochodzi znacznie rzadziej, gdy decydujemy się na skorzystanie z oferty, jaką przygotował dla nas kurier.

firma kurierska

W firmach kurierskich czymś oczywistym staje się obecnie informatyzacja, a z tym wiąże się ich kolejna przewaga nad operatorem pocztowym. Pozwala nam ona na monitorowanie tego, gdzie w danym momencie znajduje się przesyłka, którą wysłaliśmy albo ta, na dostarczenie której właśnie czekamy. Poczta nadal nie jest wyposażona w takie systemy. Osoby, które decydują się na skorzystanie z usług Poczty Polskiej muszą liczyć się również z tym, że będą musiały pojawić się w jej siedzibie, aby nadać pakiet. Niestety, bardzo często wiąże się to z koniecznością oczekiwania w dość długich kolejkach, a ponieważ żyjemy coraz bardziej intensywnie, wolimy ich unikać. Tymczasem kurier nie tylko dostarcza przesyłkę bezpośrednio pod wskazany przez nas adres, ale również coraz częściej sam ją od nas odbiera.

Dostarczanie przesyłki pod drzwi również jest postrzegane przez klientów firm kurierskich jako atut. Kurierzy często narzekają na ich niesłowność i kiepskie zorganizowanie, dla odbiorców ważne jest jednak to, że mogą liczyć na zamawiane przez siebie produkty, których nie trzeba długo szukać. Osoby, którym zależy nie tylko na czasie, ale również na pieniądzach doceniają i to, że korzystając z usług kurierskich zwykle nie trzeba martwić się o opakowanie danej przesyłki. Najczęściej jest ono bezpłatne, a ponieważ oferuje nam je specjalista, możemy liczyć na to, że będzie w pełni odpowiadało naszym potrzebom. Kurierzy są też w stanie zaoferować swoim klientom bardzo szeroki wachlarz tak zwanych usług dodatkowych. Możemy więc zamówić przesyłkę zwrotną, zdecydować się na odbiór paczki w dzień wolny od pracy, a także dostawać informacje na temat jej drogi do klienta w najdogodniejszej dla nas formie. Firmy kurierskie systematycznie powiększają zresztą swoją ofertę usług dodatkowych. W przeciwieństwie do przesyłki pocztowej, przesyłka kurierska nie zaskoczy nas też czasem, w którym trafi do adresata, sam kontakt z firmą jest zaś znacznie łatwiejszy niż ma to miejsce w przypadku poczty. Owszem, kurier nadal jest nieco droższy, różnice w cenach coraz częściej się jednak zacierają.

Udostępnij