Kurier - poradnik

Co się dzieje, gdy kurier nie zastanie odbiorcy przesyłki?

Lipiec 10 2017

awizo od kuriera

Bardzo często mamy do czynienia z sytuacją, w której kurier miał doręczyć przesyłkę osobie prywatnej, nie zastał jej jednak w domu. W tym momencie palące staje się pytanie o to, jaki dalszy los czeka taką przesyłkę. Warto mieć więc na uwadze to, że kurierzy podejmą jeszcze kilka dodatkowych prób, potem jednak zdecydują się na zwrócenie przesyłki jej nadawcy. Jak tego uniknąć? Kurierzy mają specyficzne dla siebie mechanizmy działania, w zdecydowanej większości jednak decydują się na kontakt z klientem jeszcze przed podjęciem pierwszej próby doręczenia przesyłki. Pozwala to obu stronom na określenie terminu, który w największym stopniu odpowiada każdej z nich.

Jeśli tego nie zrobi, a nas nie będzie w domu, z pewnością znajdziemy awizo potwierdzające jego obecność. Jest to dokument informujący nas nie tylko o czasie wizyty doręczyciela, ale i o tym, jak należy się z nim skontaktować, jeśli zależy nam na szybszym otrzymaniu przesyłki. Oczywiście, nie można liczyć na to, że będzie ona czekała na nas w nieskończoność. Również kurier nie może polować na nas każdego dnia pojawiając się pod naszymi drzwiami w losowych godzinach. Jeśli więc kilka prób zakończy się niepowodzeniem, przesyłka jeszcze przez jakiś czas czeka bezpośrednio w siedzibie firmy, potem zaś jest zwracana nadawcy. Okres jej przetrzymywania także różni się w zależności od tego, z jakim przewoźnikiem mamy do czynienia. Jeśli wiemy, że sami nie będziemy w stanie odebrać przesyłki, często zastanawiamy się nad tym, czy mamy prawo powierzyć komuś innemu to zadanie.

Najczęściej kurierzy zgadzają się, aby zrobiła to osoba dorosła, która znajduje się w miejscu zamieszkania adresata. Oczywiście, zastępczy odbiorca musi podpisać się własnym nazwiskiem na liście przewozowym, nie powinniśmy mieć więc problemu z ustaleniem, komu przekazano produkt, który miał należeć do nas. Jeśli więc wiemy, że nie będzie nas w domu, możemy się zdecydować na udzielenie pełnomocnictwa osobie, do której mamy zaufanie. Warto pamiętać i o tym, że zwrot do nadawcy przesyłki, która nie została odebrana przez adresata, generuje pewne koszty. Co więcej, firma kurierska obciąża nimi właśnie nadawcę, a ten ma obowiązek ich poniesienia. Jeśli więc wysyłamy paczkę i obawiamy się, że mogą pojawić się problemy z jej odbiorem, zawczasu warto przedyskutować je z osobą, która ma otrzymać przesyłkę.

Udostępnij