Zwrot towaru kurierem

Zwrot towaru kurierem, o czym warto wiedzieć?

Lipiec 18 2017

zwrot towaru kurierem

Czy rzeczywiście znamy jakie mamy prawa konsumenckie i wiemy kiedy będziemy mogli zdecydować się na zwrot sprzedawcy kupionego przez nas produktu. W tej kwestii akurat prawo będzie przygotowane przychylnie dla konsumenta, ponieważ mamy aż 14 dni na odstąpienie od umowy. Warto jednak powiedzieć o kilku podstawowych kwestiach, które będą chronić nas przed problemami.

Zawsze czytaj regulamin e-sklepu

Teoretycznie to oczywiste, a w praktyce ile osób czyta regulaminy – najczęściej bardzo mało. Jeśli zawsze wczytujemy się w regulamin to jesteśmy bezpieczni i tutaj rzeczywiście plus dla nas. niestety znaczna część osób kupuje produkty, zatwierdza regulamin a gdy pojawi się problem z kupionym produktem okazuje się, że zostajemy w trudnej sytuacji i stajemy się niekiedy nawet bezbronni. Sklepy internetowe, które są nierzetelne również się pojawiają i na pewno warto będzie się przed nimi bronić. Pierwszą podstawową rzeczą będzie sprawdzanie danych adresowych i rejestracyjnych firmy. Jeśli sklep udostępnia tylko formularz kontaktowy to już dla nas istotny znak, że coś może być nie tak. Nawet gdy produkt do nas dotrze to w momencie, gdy będziemy chcieli go oddać może się okazać, że nie będziemy wiedzieć, gdzie go wysłać.

Sprzedawca musi nam również udostępnić formularz zwrotu i opcję odstąpienia od umowy. Powinien on być na stronie sklepu w miejscu, gdzie będzie dobrze widoczny, jeśli go nie ma to sprzedawca łamie przepisy, dla nas będzie zaś problem ze zwrotem towaru.

Mamy 14 dni na odstąpienie od umowy

Pamiętajmy, że zamawiając towar na odległość niezależnie jaki i gdzie mamy dwa tygodnie na odstąpienie od umowy, jeśli sprzedawca jest przedsiębiorcą i nie można nam tego czasu skracać. Aby to zrobić trzeba wypełnić formularz i przesłać go na wskazany adres z produktem. Jeśli to zrobimy przedsiębiorca ma oddać nam koszt produktu i przesyłki, ale koszt zwrotu pokrywać będziemy z własnej kieszeni, dlatego warto sobie szukać taniego dostawcę, by nie narażać się na dodatkowe wydatki i tym samym stratę dla nas. Sprzedawca nie może nam narzucić firmy, która będzie realizować zwrot, jeśli to będzie chciał zrobić to w takiej sytuacji również firma, której produkt oddajemy będzie zobowiązana do tego, by samemu pokryć również koszt takiej przesyłki zwrotnej, jeśli ma ją realizować konkretna firma.

Udostępnij